INIȚIERE, AUTOAPARARE, PERFORMANȚĂ, CARDIO

SPORT KONTACT

Muay Thai

Kick Box

Scurtă descriere a lecțiilor de antrenament

Image by Flickr/striatic

Fiecare lectie de antrenament indiferent carei grupe se adreseaza, initiere, avansati presupune o rutina a unor tipuri de exercitii ce au ca scop formarea unor deprinderi conditonate care pun in valoare calitati fizice si psihice nebanuite. Dezvoltat in sistem piramidal programul de invatare este realizat in etape de pregatire. Acestea sunt aprofundate simultan cu o serie de exercitii de obisnuire a organismului cu tipul de efort, urmarindu-se pe parcursul antrenamentelor dezvoltarea unor tehnici cat mai complexe.

Astfel, inceperea lectiilor sunt conditionate de miscari usoare pentru toate partile articulate ale corpului rezultand de aici stimularea mobilitatii articulare pe toate segmentele cu accent pe zonele de interes in programa de pregatire. Pregatirea sistemului muschiular, articular si osos devine parte integranta in formarea practicantului sporturilor de contact.

Partea a doua a lectiilor de antrenament consta intr-un program de cardio kick boxing, prin care se urmareste intarirea si tonifierea organismului prin exercitii dinamice cu o ritmicitate crescuta in functie de ce se doreste in lectia de antrenament.

In partea a treia, o etapa care se diferentiaza in functie de grupele de cursanti ( initiere, avansati, performanta) se urmareste predarea etapizata a diverselor tehnici existente in ramura de sport studiata. Aceasta parte de invatare presupune dezvoltarea atentiei si mentalizarii exercitiilor de baza. Se invata printr-o repetitie constanta pozitiile de baza ale corpului, deplasarea in anumite pozitii specifice de Kick Box si Muay Thai, eschivele corpului, din care executam partea de tehnica de brate, picioare, coate, genunchi, clinci, metode simple de autoapare. Acesta este scheletul basic al oricarei forme de arte martiale. Fara o buna cunoastere a acestei etape de invatare este dificil de trecut la un nou nivel.

Pe parcursul antrenamentelor rolul antrenorului este de a determina cursantul sa fie constient de progresul facut, stimuland vointa si a ambitia acestuia de a descoperi in continuare ca limitele corpului pot fi depasite printr-un exercitiu riguros si atent studiat.

Intr-o alta etapa de initiere se invata combinarea tehnicilor de brate, coate, genunchi, picior, de atac si aparare intr-un mod cat mai eficient care sa dezvolte reflexe conditionate intr-un ritm de forta si viteza corespunzator. Aceste metode de antrenament sunt desfasurate tematic, gradual, lucrandu-se in echipe de cate doi, individual, pe aparate fixe (saci, perne fixe, mingii, etc) sau mobile, in lucrul cu partenerul (palmare, perne de antebrat, perne pentru coapse).

Astfel, complexitatea tehnicilor invatate vor deveni o rutina simtind nevoia perfectionarii pana la depasirea propriilor limite. Timpul petrecut in sala de antrenament devine un timp important pentru valorificarea energiei intr-un sens pozitiv si constructiv.

Un trup puternic si o minte sanatoasa, o vointa de fier si ambitia reprezinta o calea catre armonia cunoasterii de sine. Un luptator, devine luptator cand ce este greu devine usor, cand valorile spirituale se situeaza mai presus de mandria si orgoliul caracteristice unei educatii precare.

Lectiile din cadrul programului de antrenament promoveaza aceste considerente ca fundamente in educatie si disciplina fara de care nu putem practica sporturi de contact, arte martiale.