LA VARSTA PRESCOLARA – SCOLARA

Lectiile de antrenament se desfasoara  prin aplicarea unor reguli stricte pe care copii trebuie sa le invete si sa le respecte, mai departe invatand sa le aplice  in exercitiile cu partener sau individual;

Profesorul urmareste pe tot parcursul lectiilor sa promoveze elementele tehnice prin diverse metode specifice varstei, astfel incat tot ceea ce se intampla in lectia de arte martiale sa fie perceput ca elemente de destindere si joc,  lectia in sine urmarind dezvoltarea capacitatii de asimilare  si a elementelor de logica;

Lectia de antrenament poate fi perceputa cu un grad mai mare de dificultate decat este in realitate  in primele etape de invatare, aceasta devenind pe parcurs  o normalitate pentru cei implicati in procesul de invatare;

Prin lectia de antrenament, care in mod repetititv imprima anumite exercitii in conditionarea  formarii unor reflexe, se urmareste dezvoltarea capacitatilor mentale de absorbtie a informatiei, aceasta avand ca rol final  armonizarea si echilibrarea caracterului si a personalitatii copilului;

Jocul cu tematica sportiva insumeaza spiritul de competitie , capacitati de lider, formarea propriilor actiuni constiente,  definirea conceptului de pierdere si castig, stimularea spiritului de invingator;

Stim foarte bine ca la varsta prescolara exista copii cu calitati motrice scazute , acestea  nefiind observabile in perioada de crestere decat prin metode de urmarire si provocarea unor actiuni pentru evaluarea capacitatii de adaptare la diferite exercitii propuse.

Cele de mai sus au un rol esential in dezvoltarea echilibrului , dezvoltarea unor actiuni motorii care, necoordonate, conduc implicit la o necorespunzatoare evolutie a  psihicul si  a personalitatii copilului.